Šmejdi jsou podnikatelé (podnikavci), kteří se neštítí ničeho. Nalákají vás na salám zdarma, odvezou vás na odlehlé místo a tam vám vnutí předražené hrnce s výhružkou, že když si je nekoupíte, domů půjdete po svých černým lesem, kde straší bubáci.
InfoŠmejd (info šmejd, informační šmejd) vás naláká na e-book zdarma a pak vám vnutí předražený kurz. Pokud si ho nekoupíte, ujede vám vlak a poděláte si život.
Nechci házet všechny infopodnikatele do jednoho pytle, sám mezi ně patřím.
Jen chci upozornit na několik fint, které na vás budou někteří z nich zkoušet:
Infošmejdi lžou, info podnikatelé říkají pravdu.
“Počet míst v kurzu je omezený”
Nejoblíbenější lež je, že počet míst v kurzu je omezený. Touto lží se snaží infošmejd vyvolat iluzi nedostatku. Ano, mohou být takové kurzy, kde se lektor osobně věnuje každému účastníkovi kursu. Ve většině případů je to marketingová lež.
Online kurzy byly vytvořeny právě proto, aby se lektor nemusel věnovat každému účastníkovi. Webovým stránkám je jedno, jestli se na ně připojí 100 nebo 200 návštěvníků.
“Včera jste nám shodili server”
O včerejší webinář byl takový zájem, že jste nám shodili server a proto vám posíláme odkaz na záznam. I to se může stát, že český webinář s tisícovkou lidí položí technologii Google. Věta “Včera jste nám shodili server” může znamenat také “O webinář nebyl zájem a tak vám posíláme odkaz na záznam”.
“Poslední dvě volná místa”
E-mail s tímto předmětem vám přijde několik dnů poté, co jste si kurs nekoupili. Máte poslední šanci … jak už víte, počet míst většinou není technicky omezený.
“Poslední šance dnes do půlnoci”
I to může být pravda. Často se ale stává, že za týden se kurs znovu otevře pro opozdilce, kteří autora “bombardovali e-maily” a prosili …
Infošmejdi hypnotizují a manipulují podvědomím
Tohle mě dostalo nejvíc. Na webináři dostanete pozvání ke krátké vizualizaci: “… zavřete oči … ble ble ble … a teď si představte, jak se změní váš život, když si dnes koupíte tento trénink … teď otevřete oči a zmáčkněte tlačítko Objednat”. Hypnotizovaní účastníci webináře mačkají tlačítko Objednat. To je trochu moc i na mě.
Já bych všechny ty internety a infošmejdy zakázal 🙂
Nechci žádného slušného informačního podnikatele urazit a nazvat ho šmejdem.
Naopak, vážím si lidí, kteří vzali své štěstí a úspěch do vlastních rukou a pracují na sobě. To jen někteří čas od času podlehnou vidině vydělaných peněz a prodaných kurzů a řeknou si, že účel světí prostředky.
Chlácholí se tím, že cílem výše uvedených fint je pomoci zákazníkovi rozhodnout se, aby šel do akce, koupil si infoprodukt a zlepšil si život.
Ať hodí kamenem, kdo se nikdy v životě nezachoval jako šmejd.
Pokud se zajímáte o podnikání na internetu, mám pro vás jeden tip, který může odstartovat vaši hvězdnou kariéru na internetu. Jedná se o setkání podnikatelů z jakéhokoliv oboru, kteří chtějí uspět na internetu.
Digital Summit 2014 už 23. ledna 2014 v Praze
Těšte se na to nejlepší z informačního podnikání, co můžete na českém internetu dostat.
Pokud váháte, jestli jít přímo do akce, přihlaste se na Měsíc internetu v podnikání. Je to série vzdělávacích videí o tom, jak to udělat, abyste na internetu peníze vydělávali a neprodělávali, jaké strategie používat a co dělat, abyste měli víc zákazníků.
Časový harmonogram
9.1. Video tip Mýtus o návštěvnosti
12.1. Úspěšný prodejní web: případová studie
15.1. 10xByznys trénink: Jak růst v roce 2014?
19.1. Online panel: 11 online strategií, které vydělávají
23.1. Živé setkání Digital Summit 2014 – konference v Praze
I vy můžete naskočit na vlnu informačního podnikání a uspět na internetu.
Vítku popsal jsi to přesně. Je však důležité rozlišovat mezi infopodnikateli. Je řada kvalitních projekt. které mohou lidem pomoci.
Na druhou stranu většina protagonistu Disgitalsumitu používá výše uvedené techniky. 🙂
Ahoj Tome,
Žel marketing je (zatím) o manipulaci. Info podnikatelům do hlavy nevidím, tak nemůžu říct, jestli zrovna mluví pravdu. Když vidím ty samé finty pořád dokola, tak už to není ono.
Zaměřím se na vytváření tak hodnotného obsahu, že nebudu muset používat finty 🙂
Ať se nám daří …
Vítku,
super článek. Marketing je skvělá věc, k prodeji a podnikání patří. Některé kreativní finty sleduji s velkým zájmem. Ale některé trapné fígle jsou přímo do očí bijící… Tam už je to na hraně slušného chování a hraničí to s pohrdáním zákazníkem. Je pravda, že zákazník je nerozhodný a je třeba ho občas pošťouchnout. Ale musí se to udělat s grácií a kreativitou. A ne jak průměrný český kopírovač.. 🙂
Ať se Ti daří,
Dušan
http://www.dusansoucek.cz
Ahoj Dušane,
Ano, když používají stejné finty, tak je to trapné …
P.S.
Tahle hláška je taky dobrá finta, vypadá to jako anketa 🙂
“Ps: Jaká je Vaše nejoblíbenější sociální síť?”