Description je pro běžného spisovatele článků a blogera poměrně neznámá věc a přitom je to dost důležitý detail, o kterém by měl vědět.
Vyplněním meta description můžete zvýšit návštěvnost svých stránek. V tomto článku se dozvíte proč a jak vyplnit description.
Co je to meta description a proč ho vyplnit
Když vyslovím slovo “meta description”, předpokládám, že většině holek se z toho zatočí hlava a ne kvůli tomu, že by to bylo nějak sexy. Naopak. Zavání to pěknou nudou.
Proto doporučuji, abyste si místo příšerného slovního spojení “meta description” dosadili slovo anotace, popis nebo krátký souhrn článku.
Když vyplníte meta description, tak se tento popis bude ukazovat na důležitých místech, kde ho uvidí návštěvníci stránek.
Description ve výsledku vyhledávání Google
Description jsem označil červeným rámečkem. Vidíte, že hned po titulku (modrý nadpis Jak napsat úspěšný článek …) je to první věc, kterou návštěvník čte a rozhoduje se, jestli na titulek klikne a článek si přečte.
Také si prosím všimněte, hezkého zeleného url osobnibyznys.cz/jak-napsat-uspesny-clanek-a-ziskat-zakazniky/
Ve WordPressu (Nastavení – Trvalé odkazy – Název příspěvku) jsem nastavil “cool url”, které vypadá lépe než výchozí a nic neříkající osobnibyznys.cz/?p=123
Klíčová slova se ukazují ve výsledku vyhledávaní tučně.
Pokud description nevyplníte, Google ho vyplní sám a ne vždy vyplní to, co návštěvníka zaujme.
Description v příspěvku na Facebooku
Pokud description nevyplníte, Facebook ho vyplní za vás. Tady je výhoda, že text můžete přepsat.
Celý vtip tajemného description je v tom, že je dost na očích a když ho nevyplníte, tak ho někdo (robot) vyplní za vás. Je to sice šikovné, ale může se stát, že tam robot vyplní nesmysly.
Vyplňujte description ručně.
Jak vyplnit description
Záleží na redakčním systému, který používáte. V čerstvě nainstalovaném WordPressu políčko Description / Popis neuvidíte. Zjeví se vám, pokud si nainstalujete plugin All in One SEO Pack.
(Postup instalace: Pluginy – Instalace pluginů – do políčka Hledat napsat “All in One SEO Pack”, stisknout tlačítko Hledat pluginy – u pluginu kliknout Instalovat – Aktivovat plugin.)
Když máte plugin nainstalovaný, tak v dolní části stránky při psaní příspěvku najdete několik políček ve skupině All in One SEO Pack a mezi nimi i Popis
Vyplníte Popis, příspěvek uložíte a je to. Nemusím snad říkat, že správně vyplněný titulek článku je ještě důležitější než description a také se ukazuje ve výsledcích vyhledávání a na Facebooku. Pokud titulek nevyplníte, použije se jako titulek hlavní nadpis článku. Já tohle moc neřeším a většinou to tak nechám.
V html kódu stránky vypadá meta description takhle:
<meta name=”description” content=”Píšete články tak, aby z nich byli nadšení čtenáři i vyhledávače? Dokážete zaujmout první větou, získat důvěru a z návštěvníka se stane věrný zákazník?” />
Pokud si zobrazíte zdrojový kód stránky v prohlížeči (většinou Nástroje – Zobrazit zdrojový kód), můžete si ověřit, že redakční systém opravdu description vyplnil.
Krátké praktické shrnutí:
Kromě titulku (hlavního nadpisu článku) a vlastního textu je důležité vyplnit také Description / Popis. Objevuje se ve výsledku vyhledávání a v popisu příspěvku na Facebooku.
Když description správně vyplníte, zvýšíte pravděpodobnost, že návštěvník klikne na váš článek.
Pokud pro vás byl článek užitečný, tak ho prosím sdílejte … ať mají články hezky vyplněné popisy …