Branding – Jak budovat osobní značku

Brand znamená anglicky značka. Branding znamená budování značky. Netýká se to jen velkých firem. Každý z nás je značka, kterou ostatní lidé vnímají a jsou ochotní za ni zaplatit. Značka Apple měla v roce 2012 hodnotu 183 miliard USD. Jakou hodnotu má vaše značka? Kolik jsou vám lidé ochotni zaplatit za hodinu času? Jak vnímají vaše výrobky?

Banán za Milion aneb Průvodce BUDOVÁNÍ VAŠÍ OSOBNÍ ZNAČKY

Když jsem se poprvé doslechl o akci s názvem Banán za Milion aneb Průvodce BUDOVÁNÍ VAŠÍ OSOBNÍ ZNAČKY, napadlo mne, že to bude další rychlokvašený podnikatelský kurz. Někdo mi bude radit, jak se mám oblékat, co mám říkat, abych byl “in”, oblíbený a úspěšný.

Tak tohle nemusím.

Zvědavost však zvítězila a tak jsem si “knihu zdarma” stáhnul a začetl jsem se do ní …

Na začátku malé vysvětlení:

1. Banán = člověk usilující o banán (nebo jinou pomíjivost) Banáni se vyznačují tím, že stojí ve frontě (na banány) a čekají, jestli na ně vyjde řada.

2. NeBanán = člověk usilující o přeměnu (sebe sama)

Knihu jsem přečetl doslova jedním dechem.

Nebylo to vůbec povrchní, naopak. A bylo to hezky napsané. Cituji:

“Ušli jste tisíce mil, přebrodili tisíce řek a viděli slunce tisíckrát za kopce zapadat. Přesto vám to zopakuji – nic jste neušli. Ačkoliv se krajina kolem Vás měnila, roční období plynula a vaše tělo zestárlo – vy sami jste uvnitř zůstali stejní. Nezměnění.

Soustředění dojít NĚKAM. Šli jste cestou BANÁNŮ. Čekali jste ve Frontě, ačkoliv jste spálili tisíce kalorií. Má to jednu světlou stránku – po této dlouhé cestě si uvědomíte to podstatné – je načase přestat chodit NĚKAM. Uvědomíte si, že není třeba nikam chodit. Že chůze sama za něčím je vyčerpávající a nesmyslná …

Cílem druhé cesty totiž není někam dojít. A už vůbec ne natrhat někde na konci cesty banány. Cílem druhé cesty je zkrátka pochopit sám sebe. Zažít ji. Spojit s ní svůj život. Řekl bych dokonce, že posláním druhé cesty je ji vytvořit. Rozumíte, co vám zde nyní říkám? Cílem cesty je ji stvořit.”

Pokud je budování osobní značky o tom, jak poznat sebe sama a pro sebe a pro svět ze sebe dostat to nejlepší, tak říkám: “ANO, to se mi líbí”.

Knihu si můžete zdarma stáhnout na stránce http://www.frontanabanany.cz

Dodatek o týden později:

E-book byl skvělý, kampaň mi připadá trapná a bulvární a tak si z ní dělám (trapnou a bulvární) legraci … Pozor na shnilé banány!

Příspěvek byl publikován v rubrice Všelicos a jeho autorem je kVítek Paroulek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *