Infoprodukty (informační produkty) nejsou jen záležitostí internetu, provázejí nás doslova na každém kroku. I v Lidlu se dají koupit infoprodukty, tedy know-how z různých oblastí doslova za několik desetikorun.
Kurz kreslení kočky
DVD kurs včetně pastelek, tuším za 70 Kč. Kočky jsme kreslili s dětmi, skvělá a levná zábava na sobotní dopoledne. Na obrázku se můžete podívat, jak se mi kočka povedla … jako živá, jen zamňoukat.
Elektrická kytara, Akustická kytara
Kniha s CDčkem za 70Kč. Těšte se na novou hudební hvězdu 🙂
Pro spotřebitele je skvělé, že si může výuková CDčka, DVDčka a knihy koupit velmi levně v samoobsluze. Co je skvělé už méně, že si je tam může koupit za cenu, která je spíš cenou materiálu než cenou obsaženého know-how. Totéž se týká i knih v knihkupectví.
Tím nechci říct, že ty informace nejsou hodnotné, chci říct, že oceněna je hodnota materiálu a nikoliv autorův vklad.
Platíme spíš za potištěný papír než za hodnotné informace a zážitky.
Také je trapné, že knihy v knihkupectví jsou většinou černobílé, kdežto magazíny na jedno přečtení v trafice jsou na kvalitním papíře a barevné. (Je to díky tomu, že magazíny žijí částečně z reklamy a částečně z prodeje.)
InfoProdukty na internetu jsou oproti těm ze samoobsluhy drahé až předražené, což má tu výhodu, že je člověk bere vážně, soustředí na ně svou pozornost a víc z nich vytěží. Když už jsem si ten kurz koupil, tak ho přeci dokončím. A protože byl tak drahý, tak věřím, že jeho autor je skutečný odborník.
To bylo takové malé zamyšlení o hodnotě informací 🙂