Milionové impérium a EmailAcademy Davida Kirše vrhlo na český trh několik tisícovek “informačních podnikatelů”. Napsali eBooky za 14 dnů, zřídili si internetové stránky, na stránky dali webový formulář, začali sbírat kontakty a rozesílat “obchodní sdělení”.
V mnoha případech se obchodní sdělení časem omezila na rozesílání senzačních e-mailů (“To musíte vidět”, “Tohle vám nemůžu neposlat”) napěchovaných partnerskými odkazy. Totéž se týká i příspěvků na Facebooku.
Někde se stala chyba…
Proč mi chodí desítky e-mailů s partnerskými odkazy na stejnou věc, zatímco originálního a hodnotného obsahu je pomálu?
Tohle přeci nemůže fungovat. A ono to nefunguje.
Každé úspěšné podnikání musí stát na pevných základech:
- Znát sebe sama, uvědomovat si své poslání a mít vizi
- Vytvořit něco hodnotného a užitečného, co zákazníci potřebují
- Postupně získávat důvěru potenciálních zákazníků
- Pak jim prodávat
- To samé pořád dokolečka…
- Až se byznys rozjede, na přilepšenou svým zákazníkům občas poslat partnerský odkaz na nějaký opravdu hodnotný produkt někoho jiného
To je celé, zkratky nefungují.
Posílat partnerské odkazy je až poslední krok, který člověk může udělat, aby si přilepšil k fungujícímu byznysu.
Pokud začnete své podnikání rozesíláním partnerských odkazů, tak mu podrazíte nohy, ještě než ho stačíte rozjet.
Rozesíláním partnerských odkazů bez další přidané hodnoty se důvěra nevytváří, ale ztrácí…
Podívejte se na Top 10 affiliate partnerů ve velkých kampaních. Jsou to pořád ti samí lidé. David Kirš, Pavel Říha, Andy Winson … Všimněte si, že to nejsou žádní začátečníci.
Všichni mají vlastní podnikání, vlastní produkty, kterými pomáhají a díky kterým mají důvěru svých zákazníků. Když občas pošlou partnerský odkaz, důvěru neztratí.
Když vás neznámý autor eBookové prvotiny začne bombardovat partnerskými odkazy, nejspíš ztratí zbytek vaší důvěry. Každopádně ukáže, že nemá nic vlastního, co by vám prodal.
A tady je druhý důvod, proč neradím začátečníkům předčasně si zahrávat s affiliate marketingem.
Protože to odvádí jejich pozornost od vytváření vlastních prodejných produktů. Je to planá naděje, že snadno a rychle zbohatnou.
Podnikání je o tom, jak objevit a jedinečným způsobem projevit své schopnosti, díky nim vytvořit něco hodnotného pro své zákazníky a prodat jim to.
Affiliate je „jen“ třešnička na dortu. Nejdřív upečte dort a pak ho ozdobte třešničkou.