Kdo je váš ideální zákazník?

Ideální zákazník - avatar„Proč hledat nějakého ideálního zákazníka?
Budu vyrábět všechno pro všechny.
To by bylo, aby se kvalita neprosadila!“

Vyrábět všechno pro všechny je jako vařit guláš pro všechny.

Pro jistotu guláš bez chuti. Ať si ho každý ochutí podle sebe. Někteří zákazníci budou brblat, že je guláš málo slaný, někteří, že je moc slaný. Většina z nich se shodne v tom, že guláš je tak nějak bez chuti. A vy jste to mysleli dobře.

Chtěli jste se zavděčit všem.

Možná jste jen zapomněli dát na stůl slánku a koření.

Sedíte ve své prázdné restauraci a divíte se, že lidi nechodí…

Jde to i jinak!

Pokud se rozhodnete vyrábět nejpálivější guláš na světě, vaši zákazníci se rozdělí na dvě skupiny. Jedna skupina si bude ťukat na čelo a říkat o vás, že jste debil. Druhá skupina bude nadšená z toho, že mohli ochutnat nejpálivější guláš na světě (a občas někoho z nich odvezou z vaší restaurace přímo do nemocnice).

Samozřejmě to byl extrémní příklad. (I když… restaurace, kde pečou nejpálivější pizzu na světě, skutečně existuje a pizza se jmenuje „Death by Pizza“ neboli smrt pizzou.)

Chci říct, že se nezavděčíte všem.

Každému se líbí něco.

Někdo má rád červenou barvu, někdo modrou, někdo zelenou, někdo žlutou. Když smícháte všechny barvy dohromady, vznikne hnědá, která se bude líbit jen málokomu.

Poznat svého ideálního zákazníka je pro podnikání stejně důležité jako poznat sebe sama.

Teprve když propojíte sebe a svou hodnotu se zákazníkem a jeho potřebami, bude to fungovat.

Cvičení na to, jak objevit ideálního zákazníka najdete na konci eBooku 10X MYŠLENKA A ONLINE (R)EVOLUCE, který si můžete stáhnout uvnitř kurzu EmailAcademy 2.0

Kromě toho zde potkáte několik dalších (r)evolučních myšlenek ohledně podnikání nejen na internetu.

EmailAcademy 2.0 je online kurz podnikání na internetu, jehož brány se otevírají přibližně jednou za rok. Kurzem prošly už tisíce začínajících podnikatelů. Právě teď můžete nahlédnout do části zdarma, a pokud vás obsah osloví, můžete pokračovat i v placené části. Zasílání zpráv lze kdykoliv odhlásit jedním (nebo dvěma) kliknutími myší.

Nahlédnout do EmailAcademy 2.0

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *