V poslední době mi Seznam zablokoval několik inzerátů, pomocí kterých jsem propagoval různé vzdělávací programy. Například:
Milionářem do roka Miloslava Krátkého
Odůvodnění Seznamu: “Nepovolujeme stránky, na kterých nejsou uvedeny dostatečné informace o propagovaném produktu nebo službě. Poskytnutí více informací pak nesmí být podmíněno zadáním osobních údajů.”
Seznamu se nedivím, ani mu to nezazlívám a dokonce toto opatření vítám.
Stránky s formulářem pro zadání e-mailu (squeeze page, ždímací stránka), kde není uvedené nic dalšího, jsou trapně vypočítavé, vypadají podezřele a důvěru nebudí. Spíš se tváří, že se z toho vyklube nějaká lumpárna, když není uvedený kontakt a pokud je uvedený, tak někde dole malými písmeny.
A přitom může jít o hodnotné programy a kurzy (jiné nepropaguji). Zejména Milionářem do roka považuji za špičkový trénink.
Sám jsem jednoho dne při pohledu na svou ždímací stránku pocítil trapnost a předělal jsem svůj web na normální blog.
Seznam blokuje inzeráty s odkazem na ždímací stránku a tím nás učí, že s optimalizací stránek a zvyšováním konverzního poměru (počtu lidí, kteří vloží e-mail) se to nemá přehánět.